Første solo

Jeg vet det har vært en god stund siden forrige innlegg, og jeg har ikke tenkt og oppsummere de siste 2 månedene i ett innlegg, men jeg kan jo si litt om det viktigste.

Siste innlegg ble skrevet før familien min kom på besøk. Det var veldig hyggelig med besøk, men jeg merket fort at jeg har blitt avvendt med å omgåes folk i stor grad. Nå høres det kanskje ut som om jeg er verdens mest ensomme menneske, noe som ikke er sant, men faktum er at man ikke har så god tid til å sosialisere seg utenom skolen. Da blir forsamlingen av venner og kjente litt snever, alle er jo bitt av fly-basillen. Det første vi gjorde da familen min var her, var å kjøpe motorsykkel. En gul og fin Harley som jeg kjører rundt på nå. Merker en stor forskjell i trivselen min her, på grunn av motorsykkelen. Tidligere har jeg vært avhengig av andre for å komme meg rundt, men nå kan jeg jo kjøre selv. Har blandt annet hatt to turer til Daytona Beach, en av gangene for å sjekke ut livet i Bike Week, og en tur til Orlando og Ikea.

Mens familien var på møtet  i Orlando, var jeg i Sanford og på skolen for å gjøre unna litt skolearbeide. Det gikk fint og da møtet var ferdig dro vi til Floridas vestkyst som jeg absolutt foretrekker over Atlanterhavskysten. Vi ferierte på Estero Beach og besøkte venner av familien som bor i Fort Myers og Cape Coral.

Alt i alt en fantastisk ferie og det var godt å få være med familien min for en ukes tid.

Etter at de dro hjem, har jeg slitt meg gjennom skolen. Mye å gjøre, lite fritid, men det går. Jeg har flydd solo! Altså, helt alene i flyet, uten instruktøren min Ben som skriker på meg når jeg gjør noe galt. Går noe galt uten han i flyet, er alt opp til meg😛 Skremmende tanke i grunn, men det har gått veldig fint til nå. Hadde noen fine langflyvinger, den første til Ocala, den andre til Lake City og den tredje til Stuart nord for Miami.

Å fly solo er den mest fantastiske følelsen i hele verden. Når man kan FLY alene, da føler man seg ustoppelig. Første soloen min var bare landingsrunder på flyplassen her i Sanford, men allikevel! Følelsen av å kunne fly på egenhånd unner jeg alle mennesker. Jeg bare satt og smilte for meg selv hele tiden🙂 Jeg var så glad over at jeg klarte å lande mykt og fint, og alle var glade. Legger ved noen bilder fra flyturen ingen pilot vil glemme – den første solo.

Alle bildene i dette innlegget av et fly i luften – der satt jeg, Cecilie, helt alene og fløy. Sykt å tenke på. Jeg er litt stolt av meg selv, men det skal man vel helst ikke si høyt i Norge. Wops.

Posted on March 19, 2011, in aviation and tagged . Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Fuck Janteloven! We’re proud with you!😉

  2. Hei Cecilie! Kjekt at du skriver litt her igjen, har allerede skrevet ut og skal ta med til mormor/farmor… Hun lurer noen ganger på hva som skjer på dette nettet, og hun blir gla for å få en kopi:-)
    Misunner deg nesten den solo-flyvinga, håper jeg kan sitte ved siden av deg en dag og nyte utsikten! Klem Mona

Leave a Reply

