Slektsforskning

Den siste tiden har jeg drevet litt med slektsforskning. Eller, egentlig ikke. Jeg skal vel heller si at jeg har lest litt ekstra gjennom “slektssiden” som mammas tremenning og slektsforsker, Oddbjørn fra Kristiansand, har rusket sammen av informasjon om forfedrene våre. Det har på en måte gitt litt klarhet i “hvorfor jeg er blitt som jeg er blitt” haha. Nå høres det ut som om jeg er noe spesiell, noe som i og for seg kan godt stemme, men når størsteparten av slekta på mammas side var sjøfolk, alt fra båtbyggere til kapteiner på fullriggere som reiste over hele verden, gir det plutselig litt større mening hvorfor jeg har havnet i dette utdanningsløpet som jeg har gjort. Det er tydelig at reiselyst og nysgjerrighet ikke er noe nytt for mitt vedkomne i familien vår, og det gjør godt å vite at jeg faktisk slekter på noen som var lik meg, selv om dette er 100-200 år siden.

For tiden er jeg syk, og synes mest synd på meg selv. Haha. Jeg føler meg litt liten og alene til tider. Mange tror at det å bo i Florida er bare gøy, og man sprader rundt i bikini hele tiden. Nei, slik er det slettes ikke. Det nærmer seg to måneder siden jeg gikk med t-skjorte utendørs. Eller det vil vel egentlig si at jeg i to måneder nå har brukt en windbreaker over den kortermede uniformen min. Brr. Kaldt og guffent. Selv om det i dag faktisk var oppi 25 grader, men det var fordi det var overskyet, det regnet og utover ettermiddagen kom den noen tordenskral og lyn som lyste opp den mørke himmelen. Alt er ikke bare fryd og gammen. Med fare for å virke litt sutrete, så er det faktisk mange plasser jeg heller kunne tenke meg å bo senere i livet, enn Florida. Det er klart at FL er et fantastisk reisemål, don’t get me wrong, men man blir liksom litt lei etter hvert. Dessuten, alle ting som er gøy å gjøre, koster jo mye penger. Man kan liksom ikke gå til Disney World hver helg heller. Det blir mye penger, og man blir sikkert lei etterhvert.

Skolen tar jo såklart hele uken, så det er for det meste i helgene at tiden går med til å bare finne på ting for å få tiden til å gå. Som å f.eks vaske klær, gå en runde rundt leilighetskomplekset, og så videre.

Da skal det jammen bli flott å få besøk av familien min om 3 uker. Det gleder jeg meg masse til og er virkelig høydepunktet jeg ser frem til, sålangt i 2011.

Så håper jeg dere får en fin uke alle sammen, jeg skal jobbe med å bli frisk.🙂

~ Cecilie

Posted on January 11, 2011, in blog. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

