November – så langt

I dag var siste undervisningsdag av Ground school, og vi hadde stage 4 exam som jeg fikk 90% på. Helt OK det. I morgen er det end of course (eller EOC som jeg kommer til å si fra nå av) instrument pilot exam, og jeg føler meg nogenlunde klar. Det er klokken 10, så jeg har litt tid i morgen tidlig til å lese også. I morgen får jeg også vite hvem flight instructoren min kommer til å bli, og jeg er veldig spent. Mye avhenger av en god kjemi mellom instruktør og elev. Ryktene svirrer om at vi kanskje får de nye instruktørene som akkurat ble ferdig med STANDZ class (Standardization Class) som er et veldig intensivt kurs. Det er 3 amerikanere, 1 inder og en franskmann så da får vi jo se🙂 Gleder meg uansett til å komme i gang. Skolen min følger noe som heter FITS som betyr at hele undervisningen er lagt opp etter en TCO (training course outline). Det betyr at jeg til en hver tid kan sjekke online hvilken lesson jeg skal ha hver dag, hva den innebærer osv. De to første lessons er ground briefs, mens lesson 3 er first flight. Etter planen er lesson 3 til onsdag, så det blir veldig spennende🙂 Gleder meg!

En ting jeg har lært på ground school er at luftfart er “all about acronyms”. Vi har akronymer for alt. ALT. Hva sier du om “Dog Poop Bear Shit” ? Nei det er bare et akronym for oss piloter for å huske hva som må skrives inn i et hefte når vi utfører VOR checks😉 Eller hva med MTVPANT?.. Akkurat nå har jeg glemt hva det er haha…

Hm så ja, i morgen er EOC og jeg har i dag tilbragt 7 timer på lesesalen og gjort rundt 700 oppgaver til eksamen i morgen. Wow, øynene mine er så trøtte nå at jeg sliter litt med å se hva jeg skriver men håper ikke det ser alt for ille ut. Nå skal jeg straks hoppe til sengs.

Og ja, glemte nesten å si hva jeg skal i helgen! I morgen etter EOC skal jeg slappe heeelt av, mulig jeg tar meg en tur til bassenget eller tennisbanen. På lørdag skal jeg til Orlando og University of Central Florida på football game! Gleder meg veldig til det. UCF skal spille mot Southern Mississippi.

Snakkes😉

Posted on November 12, 2010, in blog. Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Hello Cecilie!
    ser ut som om du har det tøft, men superfint🙂
    er ofte innom for å se hvordan du har det. er så spennende å se hva du driver med.
    klem fra Anja

Leave a Reply

