Halvveis i ground school

På fredag hadde vi avsluttende midterm i Private Pilot course, så vi hadde en eksamen. 60 spørsmål, multiple choice. Jeg fikk 92% men hadde noen dumme feil, som trakk litt ned. Satser på å fjerne disse dårlige svarvalgene til FAA eksamen om 3 uker.

Denne helgen har vært flott! Fredag hadde vi som sagt eksamen på morgenen, og fikk ettermiddagen fri. Eller, det vil jo si at vi måtte begynne å lese på Instrument Pilot boka, noe jeg har gjort både fredag og i dag. På fredags spiste vi middag hos Serhei fra Hvitrussland og etter det så vi på en film i leiligheten min via netflix som er en streamingtjeneste på nett hvor man for $9 pr. måned kan se så mange filmer man ønsker. Good deal. I går, på lørdag fikk jeg besøk av Grandma Mary og Janet (hennes niece og kusina til vertsmora mi i Nebraska) så jeg viste dem rundt i Sanford. Jeg viste dem skolen og flight line, og vi spiste lunch i historic district of Sanford på en restaurant som het “Two blondes and a Shrimp” som var ufattelig morsomt, etter som både Janet og jeg er blonde, og Grandma Mary har rødt hår.

I dag lagde jeg meg speilegg og bacon til frokost, før jeg i 11-tiden tuslet bort til bassenget og var der i godt og vel 4 timer, leste i instrumentboka, snakka med mamma og pappa på telefon og “soaked up them rays”. Marco er på flyshow på Cocoa Beach i dag, så når han kommer hjem i kveld blir det vel en runde eller to på tennisbanen. Jeg funderer litt over hva jeg kan snekre sammen til middag i kveld, av “rå”varene jeg har tilgjengelig. Jeg må ærlig innrømme at det blir dårlig tid til de store utskjeielsene på kjøkkenet, og til middag i uken går det for det meste i toast med syltetøy eller Campbells soup varmet i mikrobølgeovnen. Men med lange dager på lesesalen og lite tid til matlaging, må det bare bli slik for nå. Ground school tar på, men det er bare 2 uker igjen! Det skal gå fint.

Håper alle har hatt en fin helg! Det er jo Halloween i dag, men i Florida er det ulovlig for personer over 12 år å gå “trick or treating” noe som jo er litt leit. Mulig jeg får noen småunger fra nabolaget på besøk i løpet av kvelden. Da blir det å gi dem hver deres Campbells soup på boks som de kan varme i mikrobølgeovnen🙂

Posted on October 31, 2010, in blog and tagged , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

