Uke 1 av Ground School

Da var første uken av Ground School overstått, og det har vært nok å gjøre. Informasjonen vi får er overveldende, og kan best beskrives som en brannslange man tar opp mot munnen og prøver å drikke av den. Mye informasjon på liten tid, man rekker såvidt å prosessere det, men det skal vel gå. Vi har hatt 4 prøver denne uken, og en eksamen. Alle har gått veldig bra, og på eksamenen fikk jeg 100%. På torsdagen var vi ute i maintenance hangaren for å kikke på motoren til Cirrus SR-20-G2 og det elektriske anlegget, samt studere fuselage, empenage, landing gear og det som er av duppedingser. Vi fikk også sjekke ut fallskjermen som er montert i flyet (CAPS) som kan deploy’es ved behov, for eksempel mid-air collision, in-flight structural failure, eller en spin man ikke kan komme ut av. Cirrusen er ikke sertifisert av FAA for spins, men det betyr ikke at man ikke kan recover fra en spin, bare at den ikke er sertifisert for det.

Vi har lært om hvordan vi kan fortsette å fly ved total electrical failure, vi har lært teorien bak å lande uten motorkraft, og mye annet! Veldig intenst program, men jeg føler jeg henger med bra sålangt. Ny eksamen til fredag igjen og jeg har som mål å få topp score på den og (selvfølgelig – her gjelder kun en ting, og det er å sikte høyt)

Helgen har for det meste gått med til lesing, men i går fikk jeg meg en tur innom kjøpesenteret for å handle litt klær. På kvelden spilte Marco og jeg tennis på tennisbanen til leilighetskomplekset, og spiste is og så en dokumentar om det danske kongehuset (av alle ting) etter tennisspillingen. Nå venter jeg bare på en telefon fra Norge for å oppdatere mamma og pappa om forholdene her i Florida. I kveld blir det muligens en tur til Universal Studios og Horror night som er hver kveld i oktober frem til Halloween, og siden dagene ellers er ganske fullbooket blir det til at fritidsaktiviteter må bli lagt til helgene.

Til uken kommer grandma fra Nebraska til Florida, for å besøke familie i Jacksonville, så da blir det til at jeg skal møte henne tenker jeg. Søndag om en uke er det Cocoa Beach Air Show som skolen min skal på, og mandag er det shuttle launch! Nok å gjøre her🙂
Vi snakkes!

Posted on October 24, 2010, in blog and tagged . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Hei igjen.
    Fint å høre litt fra deg,
    og gratulerer med kjempebra resultat på prøver og eksamen. Bra at du kan ta deg litt tid til fritidsaktiviteter i helga.
    Her hjemme har vi det litt vinterlig, 2-3 cm snø på torsdag. Det meste er borte igjen. Ha en god uke og lykke til på neste eksamen!
    Beste hilsen fra oss på Bråstad.

Leave a Reply

