Oj, jeg har ….

..vært en skikkelig crappy blogger til nå, og dessverre tror jeg ikke det blir så veldig hyppige oppdateringer den nærmeste måneden. I morgen er første dag av ground school (teori, teori, teori) og det skal jeg holde på med i 4 uker. De første to ukene skal jeg ha private pilot license ground school, og de to påfølgende ukene skal jeg ha instrument ground school (for de uinnvidde betyr instrument rated at jeg kan basere flyturen på instrumentene i flyet alene, ikke det visuelle som kalles VFR. Uansett nok om det)

Om 4 uker begynner ATC Communications class som skal vare i 4 uker eller noe, og samtidig som ATCC begynner, skal jeg begynne på lessons (events enten i simulator, FRASCA (prosedyre simulator) eller i selvet flyet, Cirrus SR-20) Det ser jeg frem til. Innimellom den tid blir det å ta FAA Private-Instrument written exam, så jeg tror nok jeg skal ha nok å gjøre. Kan hende det blir litt kortere oppdateringer, men vi får heller se hva tiden tillater.

Både i går og i dag har jeg lest i GLEIM som er boka hvor alle spørsmålene til FAA Private-Instrument eksamen står i. Pga en eller annen freedom act i USA, betyr det at alle offisielle eksamner og tester og slikt, som blir brukt av myndighetene, må offentliggjøres, som igjen betyr at FAA eksamensspørsmålene blir utgitt og oppdatert av et bokforlag som heter GLEIM hvert år. Wow, sier nå jeg😛 I går leste jeg vel i en 6 timers tid, og det ble ca det samme i dag. Skal ha test til fredag i kapitlene 1-6 og jeg føler jeg har rimelig god kontroll på 5 av dem, bortsett fra kapittel 5 som handler om weight and balance i flyet, hvor center of gravity i flyet er, landing og takeoff distanser og slikt, men det må jeg bare få se å finne ut av denne uken.

Legger ved noen bilder av området her, så må jeg egentlig legge meg nå, klokken nærmer seg halv 11 og jeg må tidlig opp i morgen for å rekke shuttle bussen til skolen fra leilighetskomplekset. Da er det på med uniformen og hele pakken – skal se om det kanskje blir noen bilder av meg i den! Hoho, rimelig snasen skal jeg si dere, jeg dreiv og strøk skjorta i dag. Flinke meg.

Over til bildene:

Leilighetsbygget jeg bor i. Leiligheten min er på andre siden av bygget.

University of Central Florida, Bright House Arena. Her skal jeg på homecoming kamp neste lørdag!

Bassengområdet og resepsjonsbygget hvor hyggelige damer hver dag serverer gratis lemonade og kaffe, samt tilbyr gratis WIFI🙂

Den kunstige innsjøen ved leilighetskomplekset. Det var en 5ft gator i den i sommer. Wææ.

Stua

Det var noen bilder fra tidligere denne uken. Nå må jeg sove – god natt🙂

Posted on October 18, 2010, in blog and tagged . Bookmark the permalink. 3 Comments.

  1. Hei Cecilie! Fint å høre fra deg på denne bloggen. Skjønner at du allerede har mye å gjøre, men det er vel stoff som du er interessert i så det går nok greit. Lykke til med prøven/exsamen du allerede skal ha denne uka! Godt å høre at det er grei jente du deler leilighet med og koselig at du sender med litt bilder. Venter spent på jenta i uniform nå da. Hvor mange var det som startet samtidig med deg? Er der flere norske?
    Var hos farmor i kveld. Skal hilse deg så mye fra henne. Ha det bra så lenge.
    Skal hilse fra onkel her. Klem fra tante Wenche

  2. Mere blogg – mere blogg!😀

  1. Pingback: 2010 in review | Cecilie – en kommende pilot

Leave a Reply

