Gaustatoppen

Heeei bloggen.

Uhum, ja. Ikke en helt tradisjonell inledning til et blogginnlegg for mitt vedkomne, men jeg måtte bare prøve det, bare for å se hvor idiotisk det ser og høres ut når jeg sier det høyt for meg selv.

Vel, nok om det og om meg som snakker til meg selv. Jeg har kommet hjem fra en nydelig fjelltur til Gaustatoppen i Telemark, med mamma, hunden min Tess og meg selv. Selve toppen ligger på 1883 meter over havet, men turen starter nede på 1173 m.o.h, noe som betyr en stigning på 700 høydemetere over 4,5 kilometer. Det skulle gi en gjennomsnittelig climbrate på ca 6 %. Det var nydelig vær, sol fra nesten skyfri himmel, litt nysnø på bakken etter hvert som vi kom oss oppover i fjellet, og spektakulære høstfarger.

Nydelige høstfarger i Telemark

Tess på vei opp mot Gaustatoppen

Yours truly, på toppen av Gaustatoppen

Vi brukte 2,5 timer opp, og ca 1,5 time ned igjen, noe vi må være fornøyd med. Vi tok tiden til hjelp, og nøt hvert eneste øyeblikk i fjellheimen! Ingenting kan slå norsk høst i fjellet🙂

Merker det dog litt i dag at i går var en liten kraftanstrengelse. Er litt stiv og sliten i beina, men med en liten joggetur i morgen skulle det nok løses litt opp, tenker jeg. Må også begynne å pakke litt snart. I stedet for å pakke bort sommertøyet, blir det å pakke det ned i en koffert og en duffle bag for å fraktes til Florida om 13 dager! Det nærmer seg, nå!

I morgen skal jeg holde et lite foredrag om utveksling for STS i Kristiansand, så må vel forberede meg litt på det også.🙂

Posted on September 22, 2010, in blog. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

