Frisk som en fisk

Oj, mye som har skjedd siden sist jeg skrev her. Søndag dro jeg til Oslo på formiddagen. Jeg dro til min venninne på Majorstua, la fra meg tingene og kom meg ned til Jernbanestasjonen for å hilse på Maria og Maren som egentlig var på vei tilbake til Hamar igjen etter ei helg i hovedstaden. Da Marens tog dro, gikk Maria og jeg på Fridays på Aker Brygge.

Appetizers to share

Stella Artois på glass hører med til god mat

Kos på bryggekanten

På mandagen hadde jeg flymedisinsk undersøkelse klokken 08.00 på Flymedisinsk Institutt på Blindern. Tok t-banen fra Majorstua til Blindern, og var ferdig circa klokken 10. De testet hemoglobin, tok elektrokardiogram, audiogram, bilde av øyeeplet mitt, netthinna mi, samt sjekket dybdesyn, fargesyn, blodtrykk, balanse, hvordan øret mitt klarer trykkforskjeller, spirometri (lungekapasitet) og mye annet jeg ikke aner hva er. Nå skulle det ikke være mye galt med meg! I dag dumpet legeattesten ned i postkassen min, så nå gjenstår bare en FAA (amerikansk standard) legetest når jeg kommer til Florida, men det skulle gå greit etter som den europeiske er mye mer omfattende. Det merker man på prisen for å si det slik. Den europeiske kostet meg 6325,- mens den amerikanske koster $65.

Tenk at et så lite ark skal koste så mye...

På tirsdagen var jeg på ambassadeintervju. Det gikk veldig greit, og det var jammen godt jeg ikke måtte vente lenge ute, fordi det regnet horisontalt – minst. Intervjuet gikk greit, så jeg regner med passet er meg i hende i løpet av neste uke.

På tirsdag formiddag satt jeg meg på Sørlandsekspressen tilbake til Arendal, etter et stressende og innholdsrik opphold i Oslo. På onsdag ettermiddag dro jeg til Kjevik og boardet flyet til Gardermoen med SAS. Jeg tilbragte hele onsdagen på landets hovedflyplass, i ens ærend for å se dette flyet:

Lufthansas A380-841, registrering D-AIMB og døpt “München”

Det var veldig stas. Den landet 1700 og tok av ca 1920. Mellomtiden tilbragte jeg på SAS museet, hvor jeg så på utstillingen, spilte flight simulator, kjøpte meg en SAS retro veske og fikk en kokebok inspirert av SAS sin eksklusive meny på tidligere flyturer, med tips fra flere anerkjente kokker, blant annet Eivind Hellstrøm. Kokeboka fikk jeg av sjefen ved SAS museet, Karl. Tusen takk!

Hjemigjen bar det med SAS kl 21.50, og en meget effektiv flytur tilbake til Kjevik (35 minutter)

I går fikk jeg fikset noe med nettbanken min, og bestilt nytt kredittkort.🙂 Snart klar til avreise nå! Bare 18 dager igjen, nå🙂

Posted on September 17, 2010, in aviation, blog and tagged , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

