Lufthansa Airbus 380-800 til OSL

I anledning “only God knows what” kommer en av Lufthansens lufthvaler (Airbus 380) til Oslo Lufthavn Gardermoen (OSL) 15.september 2010 i 11-tiden. Hvis jeg går glipp av dette eventet, tror jeg ikke at jeg har noe å leve for lenger. Nesten. Takket være Scanair-forumet fikk jeg øynene opp for denne begivenheten. Tusen takk!

Lufthvalen i all hennes prakt

Derfor har jeg allerede nå begynt å kikke på flybilletter fra Kristiansand Kjevik til OSL, med litt forskjellige routinger. Det helt klart enkleste (og billigste) ville helt klart vært å gå for Norwegian t/r KRS-OSL for 400 kroner, men det er helt klart et kjedelig alternativ. Derfor kikket jeg litt rundt på wideroe.no

Under ungdomsbilletter åpenbarte det seg et paradis for flyfreaks som meg selv. Routingen Kristiansand-OSL (med SAS) og retur via Bergen med Widerøe til 1200,- er faktisk ikke så ille. Dessuten ligger det an til en ny flytype mellom BGO og KRS, nemlig De Havilland DHC-8 Series 300. Great success! Mye mer spennende routing, og mer flying – ultimat kombinasjon.

Reiseruten min (klikk for større versjon)

Da ønsker jeg meg selv en riktig god tur! Har leseren(e) min(e) noen flyplaner i nærmeste fremtid?

Posted on August 22, 2010, in aviation and tagged , . Bookmark the permalink. 5 Comments.

  1. Dritkult! :] 

    Har liksom flydd ganske mye de siste dagene, men det er alltid planer – er det ikke?😉

    • Heisann🙂

      Ja, ikke sant? Jeg synes ikke prisnivået på ungdomsbillettene var så hakkandes galt, så jeg gleder meg🙂

      Blir mye flyving på meg dette halvåret, i så fall. 3 ganger kryssing av Dammen før nyttår skulle vel gjøre susen :p

  2. VI MÅ MØTES NÅR DU STOPPER I BERGEN!!!!😀😀😀😀

Leave a Reply

